راهنمای کامل دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

دریافت خسارت بیمه مسافرتی

برای هر انجام هر کاری لازم است تا از قبل تهیداتی را برای آن در نظر داشته باشیم؛ سفر هم یکی از آن مواردی که باید قبل از حرکت شرایط را برای آن مهیا سازیم. بعد از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل که از نیازهای اولیه هر سفری محسوب می شوند خرید بیمه مسافرتی هم از دیگر مواردی است که خرید آن لازمه هر سفر خارجی می باشد. بیمه مسافرتی با توجه به پوشش هایی که دارد از بیمه گزاران در برابر حوادث احتمالی که در سفر ممکن است پیش بیاید، محافظت می کند. این نوع از بیمه برای سفرهای خارجی هنگامی که شما برای دریافت ویزا اقدام نموده اید الزامی است. در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم درباره نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی صحبت کنیم. در صورتی که برای شما هم سوال است که نحوه ی دریافت خسارت چگونه است با ما در ادامه همراه باشید.

بیمه مسافرتی چیست؟

مطالب مرتبط:
ضرورت خرید بیمه مسافرتی
پوشش های بیمه مسافرتی چه مواردی را شامل می شود؟
پاسخ به سوالات متداول برای خرید بیمه مسافرتی

به منظور تعریف بیمه مسافرتی باید اینطور بیان کرد که این شاخه از بیمه بنابر پوشش هایی که مطابق با حوادث احتمالی قابل رخ دادن برای مسافران در نظر گرفته شده از تمامی بیمه گزاران خود در طول سفر آنها محافظت به عمل می آورد. بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی هنگامی که شما برای دریافت ویزا اقدام نموده اید الزامی است. باید توجه به نرخ متغییر ارز در کشور ما و اکثر کشورهای خارجی، هزینه های درمان بسیار گران است و در صورتی که بیمه گزار حادثه ای برایش پیش بیاید در صورت نداشتن بیمه مسافرتی باید تمامی هزینه ها را آزاد پرداخت کند که این ممکن است گاهی سر به فلک هم بکشد.

توجه داشته باشید که این نوع از بیمه فقط برای سفرهای خارجی است و برای سفرهای داخلی باید اقدام به دریافت بیمه حوادث بنمایید.

برای آن دسته از عزیزانی که بیمه مسافرتی را تنها برای پوشش هزینه های درمانی می دانند باید بگوییم که این بیمه مواردی نظیر گم شدن چمدان، تاخیر در حرکت شما و بسیاری دیگر از حوادثی که ممکن است در طول سفر برای افراد پیش بیاید را پوشش می دهد.

شرایط دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

با توجه به این که همه ما می دانیم حادثه هیچگاه از قبل خبر نمی کند باید همواره به فکر حوادث غیرمترقبه باشیم، از همین رو جوامع بشری با به وجود آوردن بیمه این کار را انجام داده اند. بیمه مسافرتی یکی از شاخه های این موضوع است که از مسافران در سفرهای خارجی محافظت می نماید. همانطور که میدانید در هر سفری اتفاقات غیرمنتظره ای در انتظار افراد وجود دارد که با تهیه بیمه مسافرتی می توانید در برابر تمامی این حوادثی که هیچ گاه فکرش را هم نمی کنید حمایت می کند. اما بعد از خرید بیمه مسافرتی و آشنایی با پوشش های که این بیمه در اختیار بیمه گزاران خود می گذارد اما پس از اینکه خسارت به فرد وارد شد، بیمه گزار چطور می تواند برای دریافت این خسارت اقدام نماید؛ با پرداختن به این موضوع سعی می‌کنیم نگرانی‌های موجود ناشی از این موارد را کاهش دهیم.

شرایط دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

با توجه به این که همه ما می دانیم حادثه هیچگاه از قبل خبر نمی کند باید همواره به فکر حوادث غیرمترقبه باشیم، از همین رو جوامع بشری با به وجود آوردن بیمه این کار را انجام داده اند. بیمه مسافرتی یکی از شاخه های این موضوع است که از مسافران در سفرهای خارجی محافظت می نماید. همانطور که میدانید در هر سفری اتفاقات غیرمنتظره ای در انتظار افراد وجود دارد که با تهیه بیمه مسافرتی می توانید در برابر تمامی این حوادثی که هیچ گاه فکرش را هم نمی کنید حمایت می کند. اما بعد از خرید بیمه مسافرتی و آشنایی با پوشش های که این بیمه در اختیار بیمه گزاران خود می گذارد اما پس از اینکه خسارت به فرد وارد شد، بیمه گزار چطور می تواند برای دریافت این خسارت اقدام نماید؛ با پرداختن به این موضوع سعی می‌کنیم نگرانی‌های موجود ناشی از این موارد را کاهش دهیم.

آشنایی با شرکت های کمک رسان

با توجه به این که هیچ یک از شرکت های بیمه ی ایرانی دارای شعبه ای در خارج از کشور نمی باشند، از همین رو نمی توانند خدماتی هم به مسافرت خود در بیرون از مرزهای ایران ارائه دهند. به همین منظور با یک یا چند شرکت کمک رسان در خارج از ایران شرکت های بیمه ای قرارداد دارند تا بتوانند به بیمه گزاران خود کمک های لازم را ارائه دهند.

شرکت های کمک رسان طرف قرارداد با ایران

  • Mideast
  • Allianz
  • رایزشوتز
  • کمک‌رسان ایران (SOS)
  • اواسان
  • رمد

شرکت Mideast اپراتور فارسی‌ زبان دارد و شرکت Allianz فاقد آن است.

نحوه پیگیری خسارت در محل حادثه

به منظور دریافت خسارت بیمه مسافرتی پس از حادثه، بیمه گزار می بایست با شماره ای که بر روی بیمه نامه مسافرتی درج شده است تماس بگیرد، به اپراتور شرکت کمک رسان درباره نام خود، شماره بیمه نامه و مدت اعتبار آن صحبت کنند و همچنین حادثه ای که برایشان رخ داده را هم اطلاع دهند. لازم به ذکر است که بگوییم برخی از شرکت های پیام رسان اپراتورهای فارسی زبان ندارد و لازم است که شما ماجرای حادثه را به زبان انگلیسی برای آن ها شرح دهید. همچنین برخی از شرکت های کمک رسان هم هستند که این خدمات را مسافران ارائه نمی دهند و بیمه گزار می بایست، شخصا خود هزینه ها و پیگیری ها را انجام دهد و بعد از آن با ارائه صورتحساب های پرداخت شده در سفر، هزینه خسارت های تحت پوشش بیمه مسافرتی را از کشور محل اقامت خود دریافت کنند.

نحوه پرداخت خسارت در بیمه مسافرتی

برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی از شرکت های کمک رسان در سفر به دو روش می شود اقدام نمود؛ در حالت اول این است که شرکت ها با ارگانی که شخص بیمه گزار برای رفع خسارت با آن سروکار دارد (نظیر بیمارستان و …) ارتباط برقرار کند و هزینه های مربوط به خسارت را به طور مستقیم به آنجا واریز نماید. به طور مثال اگر بیمه‌ گزاری در سفر دچار آسیب جسمی شود و او را به بیمارستان منتقل کنند، شرکت کمک‌رسان هزینه درمان او را مستقیم با بیمارستان حساب می‌کند.

دیگر حالتی که برای دریافت هزینه های مربوط به خسارت صورت می گیرد این است، شخص بیمه گزار تمام هزینه های شخصا پرداخت کند و با ارائه مدارک مربوط به شرکت های کمک رسان یا شرکت بیمه ی مورد نظر در کشور مقصد اقدام به دریافت هزینه های خود بنمایند. مدارکی که باید ارائه دهد نیز شامل بیمه نامه و صورتحساب هایی پرداخت شده ای که مورد تایید ارگان های مربوطه باشد، نیز می شود.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی

مدارک عمومی لازم جهت تشکیل پرونده و بررسی دریافت خسارت بیمه مسافرتی:

۱- تصویر بیمه نامه

۲- تصویر بلیط رفت

۳- تصویر صفحه اول پاسپورت

۴- تصویر ویزا

۵- تصویر مهر ورود و خروج از کشور ایران (مندرج در پاسپورت)

** توجه داشته باشید که بیمه گزار محترم می بایست با همراه داشتن نسخه اصلی تمامی مدارک برای پرداخت خسارت ضروری می باشد.
** از بیمه شده محترم تقاضا می‌شود راه‌های ارتباطی با خود را از جمله شماره تماس در ایران و هنگام سفر به همراه هرگونه درخواستی ذکر بفرمایید.

** از بیمه شده گرامی تقاضا می‌شود شماره پرونده خود را که پس از اعلام خسارت تلفنی و یا ایمیل به ایشان از طرف شرکت کمک رسان ایران اختصاص داده شده، در هنگام ارسال تصاویر مدارک درخواستی یا ارسال هرگونه پیامی، در قسمت SUBJECT ایمیل لحاظ نمایند.

نقش شرکت کمک ‌رسان چیست؟

یکی از سوالات بی پاسخی که در بین عموم مردم وجود دارد این است که نقش شرکت های کمک رسان در بیمه مسافرتی چیست؟

سوال کاملا به جایی است و برای پاسخ به آن باید گفت شرکت های بیمه در خارج از کشور هیچ شعبه ای ندارند و از همین رو هر کدام از این بیمه های کشور با یک یا تعداد شرکت کمک رسان قرارداد دارند تا برای کمک رساندن به مسافران در سفرهای خارجی بتوانند اقدام نمایند و در صورت بروز هر گونه مشکلی به کمک مسافران برسند.

نکته حائز اهمیتی که در خصوص شرکت های کمک رسان این است که دارای اپراتورهای فارسی زبان هستند. برخی از این شرکت ها حتی دارای اپراتورهای فارسی زبان هستند و برخی هم فاقد آن هستند. تصور کنید شما در یک سفر هستید و دچار حادثه ی شدیدی شده اید، در این شرایط شما می بایست با شماره ی شرکت های کمک رسانی که بیمه مورد نظرتان با آن طرف قرارداد است تماس بگیرید و حادثه پیش آمده را برای وی شرح دهید.

توجه داشته باشید که اگر شرکت کمک رسان اپراتور فارسی نداشته باشد و شما نتوانید به طول کامل حادثه ی پیش آمده را برای آن ها توصیف کنید هیچ کمکی ممکن است شامل حالتان نشود. پس از اگر اپراتور فارسی زبان نداشتد حتما سعی کنید حادثه را فردی که به زبان انگلیسی تسلط دارد برای آن ها شرح دهد.

حداکثر تعهدات پوشش ‌های بیمه مسافرتی چقدر است؟

برای توصیف سقف تعهدات بیمه مسافرتی باید بگوییم که حداکثر تعهدات مالی شرکت بیمه ای مورد نظر در برابر هزینه خسارات وارد شده است . برای مثال اگر سقف تعهداتی که مربوط به پوشش درمان می شود ۵۰ هزار یورو باشد در صورت بروز صدمات جسمانی برای بیمه گزار در مدت اعتباری که بیمه دارد، بیمه در مجموع تا حدود ۵۰ هزار یورو هزینه خسارت را مطابق با بیمه نامه به فرد خسارت دیده پرداخت می کند.

لازم به ذکر است که هر چه سقف تعهداتی که بیمه مسافرتی ارائه می دهد بالاتر باشد بیشتر به نفع مسافر خواهد بود.

نوشته راهنمای کامل دریافت خسارت از بیمه مسافرتی اولین بار در تور مالزی- قیمت تور مالزی|تور ارزان مالزی. پدیدار شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *